اجرای باغ قرآنیدرختان مثمرمیوه در خیابان های ایران

پارک میوه جنگلی مشکین شهر

۳ -۵- ۸- پارک میوه جنگلی مشکین شهر

پارک میوه جنگلی مشکین شهر با داشتن ده‌ها هزار اصله درخت میوه از جمله گردو، گیلاس، آلبالو و تامین علوفه هزاران راس دام، محل باطراوت و دل‌گشایی برای تفرج و گذران اوقات فراغت اهالی شهر و هزاران مسافرِ طبیعت ‌دوست، فراهم کرده است.

۳ -۵- ۹- پارک بانوان یزد (باغ طوبی)

در پارک بانوان یزد مملو از درختان میوه است، انار و خرمالو، زرد آلو پوشش پارک میوه پارک بانوان یزد است.

۳ -۶- گسترش کاشت درختان میوه در فضاهای عمومی‏ شهری در سال‏های اخیر

خوشبختانه برخی از مسئولان در سال‏های اخیر شروع به کاشت درختان مثمردر فضای شهرها نموده‏اند:

۳ -۶ -۱- کاشت ۳۶ هزار درخت میوه در بوستان ولایت تهران

آقای علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر گفت: در بوستان ولایت ۳۶ هزار درخت میوه در یک رینگ ۵/۲ کیلومتری توسط خانواده شهدا و ائمه جماعات شهر تهران غرس شده و هر یک از درختان میوه به نام یک شهید کاشته شده است.[۱]

۳ -۶ -۲- احداث پارک‏های میوه در منطقه ۱۳ تهران[۲]

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، (علیرضا جعفری) شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: در سال اصلاح الگوی مصرف، شهرداری منطقه ۱۳ با رویکردی جدید، در فضاهای سبز این منطقه، پارک‌های میوه احداث خواهد کرد. نخستین پارک میوه این منطقه، در بوستانی واقع در اتوبان شهید گمنام است، هدف از طرح این ایده، استفاده مناسب‌تر از فضای سبز موجود در منطقه و کاهش هزینه‌های نگهداری برخی از درختان غیر مفید موجود در فضای سبز که هزینه‌های نگهداری قابل توجهی را برای شهرداری دربر داشتند .وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و گران بودن برخی از میوه‌ها برای خانواده‌‌ها در این منطقه، بر اساس این طرح می‏توانیم از میوه‌های این درختان، به صورت برنامه ای مشخص برای گروه‌های مختلف استفاده کنیم، به طوری که با در اختیار قرار دادن رایگان این میوه‌ها به گروه‌های سنی مختلف به صورت شاداب و زنده، ‌هم امکان استفاده از این درختان را برای گروه‌های مختلف سنی ایجاد کنیم و هم به لحاظ سلامت، در حد توان شهرداری بستر مورد نیاز را فراهم سازیم.

۳ -۶ -۳- خیابان‏های اردبیل مزین به درختان میوه

سال‏های اخیر در بسیاری از خیابان‏های اردبیل درختان آلبالو، گیلاس، گردو و توت توسط شهرداری کاشته شده‏اند. همچنین معدودی از درختان سیب، آلو، زردآلو، انگور، هلو، گلابی و… نیز در برخی خیابان‏های شهر وجود دارد.

یک عضو شورای شهر اردبیل گفت: «افتتاح پارک‌‌های توتستان و گیلانار باغی در فاز دو شهرک سبلان به بهره برداری رسید و دو پارک دیگر با نام درختان میوه در حال احداث هستند.»

شهردار اردبیل هم گفت : به‏زودی در اردبیل پارک میوه احداث خواهد شد.

۳ -۶ -۴- درختان میوه در بوستان‏های کرج

عضو شوراي شهر کرج گفت: «از اين پس درختان ميوه مانند گيلاس، گردو در پارک‌ها و بوستان‌هاي شهر کرج به خصوص تفرج گاه‌ها کاشته مي‌شود.»

[۱] – http: //www.tebyan.net

[۲] – http: //fararu.com/fa/news

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ یک = هشت

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا