2-درختان میوه رواییاجرای باغ قرآنیدرختان مثمر

کشاورزی زمان حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

کشاورزی زمان حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

به عصر طلایی ظهور امام مهدی عج اقتصاد به حد اعلای شکوفایی می رسد  همه در رفاه و آسایش خواهند بود چون عوامل سلطه بر فکر و فرهنگ و اقتصاد نخواهد بود احادیث و روایات  فراوانی در باره رونق اقتصاد زمان ظهور است.

رونق کشاورزی و دامداری

برکات آسمانی نازل می گردد و آسمان سخاوت خویش را به همه جهانیان نشان خواهد داد. همه زمین‏ها زیر کشت خواهد رفت

گرفتاری‏‌ها و قحطی‏‌ها و بدبختی‌‏ها و فقر و ناداری‌‏هایی كه در دوران غیبت در گوشه‌ و كنار جهان دیده می‏‌شود و زیاد در مطبوعات می‏‌خوانیم كه در آفریقا و آمریكای لاتین و … انسان‏هایی از گرسنگی جان می‏‌دهند و اكثر ممالك دنیا با كمبود غذایی مواجهند در دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و جود نخواهد داشت.

 

پیشرفت كشاورزی و دامداری زمان ظهور امام زمان عج

افزایش محصولات کشاورزی به نزولات آسمانی و بارانهای مناسب فصلی وابسته است. طبق تصریح آیات و احادیث شریفه، رعایت تقوا، احکام الهی و اجرای عدالت و برابری و رفع ستم، تبعیض و بیدادگری، نزولات آسمانی را در پی خواهد داشت.
در آیه شریفه ۹۶ از سوره اعراف می خوانیم:
«اگر مردم آبادیها، ایمان آورده و تقوا پیشه ساخته بودند، برکات آسمان و زمین را به روی ایشان می گشودیم.»

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود:

 «حَدَثٌ يَكُونُ فِي أُمَّتِي، الْمَهْدِيُّ، … وَ تُنَعَّمُ أُمَّتِي فِيهَا نِعْمَةً لَمْ يَتَنَعَّمُوا مِثْلَهَا قَطُّ، يُرْسِلُ اللَّهُ السَّمَاءَ عَلَيْهِمْ مِدْرَاراً، فَلَا تَدَّخِرُ الْأَرْضُ‏ شَيْئاً مِنَ النَّبَاتِ وَ الْمَأْكَل‏»؛[۱]

مهدی عجل الله در امت من خواهد بود، امت من به هنگام ظهورش به نعمتهایی دست می یابند که پیش از آن، در هیچ دوره ای دست نیافته بودند. آسمان، باران فراوان خواهد بارید و زمین، هیچ روییدنی و خوردنی را در دل خود نگاه ندارد.

در هر نقطه پهنه کره زمین بذرهای فراوانی وجود دارد اما عدم بارش و مشکلات زیست محیطی مانع رویش آنها می شود لذا زمین روییدنی ها را در دل خود نگهداشته اما زمان امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف با بارش مناسب و شکوفایی گویی زمین همه روییدنی ها را بیرون کرده

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود:

 « يَخْرُجُ الْمَهْدِيُّ عج فِي أُمَّتِي يَبْعَثُهُ اللَّهُ عِيَاناً لِلنَّاسِ يَتَنَعَّمُ الْأُمَّةُ وَ تَعِيشُ الْمَاشِيَةُ وَ تُخْرِجُ‏ الْأَرْضُ‏ نَبَاتَهَا…؛[۲]

در آخر زمان مهدی عج آشکار برای مردم ظهور می‌كند. امت در نعمت و فراخی قرار می‏گیرند، و زمین هم نباتات خود را بیرون می‌‏آورد و دام‏ها راحت زندگی می‏کنند… .»

 

[۱] – علی یزدی حائری، الزام الناصب (چاپ اول،، موسسه الاعلمی بیروت ۱۴۲۲) ج۲،ص ۱۶۳٫

[۲] – محمد باقرمجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۱۶ و ۳۱۵٫

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفتاد چهار + = هشتاد

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا