2- چمن واقعی (گیاهان مزروعی به جای گیاه رنگ و رو رفته آبدوست)اجرای باغ قرآنیاقتصاد مقاوم تر، محیط سالم تردرختان مثمر

جنبش «باغ پیروزی» (Victory Gardens)

 

۳ -۴- ۷- باغ پیروزی

جنبش «باغ پیروزی» (Victory Gardens) یا باغ جنگ یا باغ های غذا برای دفاع به دلیل کمبود مواد غذایی ناشی از جنگ آغاز شد که در طول جنگ جهانی اول وجنگ جهانی دوم سبزیجات، میوه در خانه های شخصی و پارک های عمومی ایالات متحده، انگلستان، کانادا و آلمان و بعد از آن میلیون‌ها نفر از این باغ پیروزی در سراسر آمریکا استقبال کردند .در طول جنگ ازهمین باغ‌ها، حدود ۴۰ درصد از سبزیجات آمریکا تولید شد.

 

۳ -۴- ۸- میوه و سبزی در کاخ سفید

سیر تاریخی کاخ سفید حکایت از کاشت سبزیجات تازه در محوطه این کاخ دارد. اولین باغ سبزیجات کاخ، توسط «جان آدامز» و همسرش به وجود آمد. آن‌ها باغ پر از میوه و سبزی را برای تغذیه خانواده خود، به‌جای خرید از بازار به وجود آوردند. سپس «توماس جفرسون»، علاوه بر باغ آدامز، درختان زینتی و میوه کاشت. در سال ۱۸۵۷ جکسون، اولین گلخانه شیشه‏ای را در کاخ سفید ایجاد نمود. در طول جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۳ فرانکلین روزولت،  رئیس جمهور و بانوی اول النور روزولت باغ پیروزی را در زمین کاخ سفید به وجود آوردند. این راهی برای صرفه جویی در نیروی انسانی، سوخت و پول مورد نیاز به‌جای مراقبت از چمن بود، چرا که تمام منابع مورد نیاز برای مبارزه با واردات محصولات خارج از کشور، در این باغ وجود داشت. جیمی کارتر نیز به کشت سبزیجات در کاخ سفید اهمیت داد. از دیگر تلاش‏ها برای کشت سبزی در کاخ سفید توسط بیل کلینتون صورت گرفت که از سوی کاخ سفید رد شد و گفتند که این کار در همراهی با طبیعت رسمی زمین کاخ سفید نیست. کلینتون بعداً به کاشت باغ گیاهی کوچک در پشت بام ساختمان خود پرداخت.

هم اکنون کاشت سبزیجات در کاخ سفید توسط میشل اوباما از سر گرفته شده است.

 

۳ -۴- ۹- سبزی‏کاری میشل اوباما در کاخ سفید

میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا بر خلاف فعالیت‌ها و آثار طنزی که در جامعه آمریکا منتشر کرده است اولین کتاب خود را به موضوعی تقریباً جدی و خطاب به والدین آمریکایی نوشته است. او در این کتاب با عنوان «بزرگ شده آمریکا» داستان باغچه کوچک اش در حیاط خلوت کاخ سفید را برای مردم آمریکا نوشته است که در حقیقت موضوع اصلی آن مبارزه با چاقی کودکان معاصر جامعه آمریکا است.میشل اوباما چمن‌های کاخ سفید را شخم می‏زند و سبزیجات می‏کارد. او به همراه بچه‌های مدرسه در محوطه کاخ سفید سبزیجات تازه مانند کاهو، چغندر، کلم سیاه، گشنیز، اسفناج، فلفل و…کاشتند و از همین محصولات نیز غذا تهیه کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهل هشت − = سی نه

دکمه بازگشت به بالا