اجرای باغ قرآنیاقتصاد مقاوم تر، محیط سالم ترباغ قرآنی با تنوع زیستی گیاهی و جانوری

باغ قرآنی در دوحه قطر

باغ قرآنی در دوحه قطر

 

یک باغ قرآنی در دوحه قطر بنام حدیقة القرآن در مساحت ۲۴ هکتار با کمک یونسکو احداث شده که همه درختان و گیاهانی که در قرآن کریم و روایات نام برده شده در آن کاشته شده است.

نخستين همايش بين‌المللی باغ قرآن دوشنبه، ۱۲ اسفند، با هدف معرفی جنبه‌های علمی، تحقيقاتی، آموزشی در بارۀ قرآن کریم و آموزه‌های آن با حضور بيش از بیست كارشناس مسائل قرآنی و موضوعات مربوط به باغ قرآنی از كشورهای مختلف در دوحه قطر آغاز شد.

در این همایش از باغی سنتی اسلامی همراه آب و سایه سخن به میان آمد و گفته شد که باغ‌های اسلامی محلی برای استراحت و تفکر است. به همین دلیل، باغ اسلامی معمولا دارای مکان‌هایی برای نشستن است. بر خلاف باغ انگلیسی، که اغلب برای راه رفتن طراحی شده است. این باغ فقط یک باغ معمولی نیست بلکه مؤسسه علمی گیاهی است.

به نقل از روزنامه Peninsula””، «صفی‌الدين حامد»استاد برنامه‌ريزی محيط ‌زيست دانشگاه تگزاس در نخستين نشست بين‌المللی «باغ قرآن» در دوحه قطر گفت: «مسلمانان در طول تاريخ، عشق به طبيعت و محيط ‌زيست را ترويج كرد‌ه‌اند. باغ‌های اسلامی می‏‌توانند عاملی كليدی در به نمايش گذاشتن زيبائی‌های فرهنگ اسلامی و گسترش تعاملات مسلمانان با پيروان ديگر اديان باشند.»

آیا سزاوار نیست در گوشه کنار همه شهرهای کشورمان باغ قرآنی باشد؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ نوزده = بیست یک

دکمه بازگشت به بالا