اجرای باغ قرآنیباغ قرآنی با تنوع زیستی گیاهی و جانوری

کاشت درختان میوه در کلیساها و نقاط دیگر جهان

۳-۳- کاشت درختان میوه در کلیساها

در کشور فرانسه علاوه بر این‏که پادشاهان در کاخ‌های خود درختان میوه و سبزیجات تازه پرورش می‏دادند، برای کاشت درختان میوه در کلیساها و نقاط دیگر جهان نیز استقبال خوبی  صورت می‏گرفت.

 

۳-۴- درختان میوه در فضاهای عمومی شهرها در عصر جدید در جهان

برخلاف دوران قرون وسطی، مردم و تشکل‌ها و انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فراوانی در آمریکا و اروپا هستند که به دنبال کاشت درختان میوه و سبزی در فضاهای عمومی هستند و سعی دارند کمبود کشت و استفاده از میوه و سبزی را فرهنگ سازی کنند. هم اکنون در سراسر جهان، مؤسسات مردمی فراوانی سعی در گسترش کاشت درختان میوه در اماکن عمومی دارند. ما در ایران از غربی‏ها تقلید می‏کنیم. به فرموده رهبرمان از نظریات غرب پنجاه سال قبل؛ و در فضاهای سبز، درختان بی ثمر خارجی پر ضرر را می‏کاریم، در حالی که برخی از غربی‏ها به تقلید از باغ‏های ایرانی و اسلامی و حتی باغ‏های قرآنی، فضای سبزشان را با درختان میوه طراحی می‏کنند.

 

۳-۴-۱- طراحی فضای سبز با باغ قرآنی و باغ اسلامی در بریتانیا[۱]

خانم «اما کلارک» نوه دختری هربرت هنری[۲] از نخست وزیران اسبق انگلستان چند سالی است مسلمان شده است به عنوان طرّاحِ فضای سبز با باغ قرآنی و باغ اسلامی در بریتانیا شناخته شده است.

 

۳-۴-۲- باغ قرآنی دوحه قطر

درکشور قطر، یک باغ قرآنی بنام حدیقة القرآن در مساحت ۲۴ هکتار با کمک یونسکو احداث شده که همه درختان و گیاهانی که در قرآن کریم و روایات نام برده شده در آن کاشته شده است.

 

۳-۴-۳- باغ قرآنی و فضای سبز مثمر در کاخ شاهزاده «ولز» ولیعهد انگلستان

خانم اما کلارک در قصر شاهزاده «ولز» ولیعهد انگلستان باغ قرآنی طراحی کرده‏است.

[۱] – http: //emma-clark.com پایگاه خانم کلارک.

[۲]– Herbert Henry

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ هفتاد = هفتاد شش

دکمه بازگشت به بالا