1- درختان قرآنیاجرای باغ قرآنیدرختان مثمر

هیجده میلیارد درخت میوه برای سیاره سالم

هیجده میلیارد درخت میوه برای سیاره سالم

در آمریکا، بنیاد خیریة غیر انتفاعی کاشت درخت میوه”FTPF”برنده جایزه بین المللی کاشت درختان میوه شد این بنیاد، کاشت درختان میوه را راهی برای کاهش گرسنگی در جهان، مبارزه با گرمایش جهانی، تقویت جوامع و جو خاک، و آب می‏داند. این موسسه با شعار هیجده میلیارد درخت میوه برای سیاره سالم هر نفر سه درخت میوه در نقاط مختلف آمریکا و حتی در کشورهای دیگر با برگزاری مراسم و جشن‌هایی اقدام به کاشت عملی درختان میوه در فضاهای عمومی، مدارس دولتی، پارک‌های شهر، محله‌های کم درآمد می‏کنند. انجمن‌های خیریه برداشت میوه، همچنین برای چیدن و جمع آوری میوه در اماکن عمومی فعال هستند.

۳ -۴- ۵- تولید نرم افزارهای پیدا کردن درختان میوه در خیابان‏ها و پارک‏ها و بلوارها

نرم افزارهایی متعدد قابل نصب در گوشی همراه و رایانه برای پیدا کردن درختان میوه‏ای که در خیابان‏ها و بلوارها و پارک‏های آمریکا و کانادا کاشته شده تولید شده‏است پایگاه و نرم افزار «میوه محله».[۱] برای پیدا کردن میوه در آمریکا و نرم افزار و پایگاهی درست شده که درختان میوه در خیابان‏های ونکوور کانادا[۲] را پیدا می‏کند تا مردم بتوانند با استفاده از «جی پی آر اس» درختان میوه را در خیابان‌ها و پارک‌ها و اطراف خود پیدا کنند تا میوه‌ها تلف نشوند.

وجود این نرم افزارها حاکی از گسترش کاشت درختان میوه در فضاهای عمومی خیابان‏ها و پارک‏های آمریکا و کانادا دارد.

 ۳ -۴- ۶- کاشت درختان میوه در اماکن عمومی‏ شهر ونکوور کانادا

مسئولان شهرداری و سازمان پارک‌های شهر ونکوور کانادا که در کاشت درختان و گیاهان بی ثمر و طراحی فضای سبز در دنیا مقام اول را دارند از سال ۲۰۰۳ در بارۀ امکان کاشت درختان میوه در فضاهای عمومی فعالیت می‏کنند. طرح کشاورزی شهری به طور گسترده در فضای عمومی این شهر در حال اجراست حتی کودکان را نیز در این طرح مشارکت می‏دهند. در پایگاه شهرداری ونکوور[۳] ده ها مقاله و خبر و مطلب حتی طرح‏های ۸۰ صفحه ای در خصوص کاشت درختان میوه در فضاهای سبز و خیابان‏ها و پارک‏ها و بلوارها در دسترس قرار دارد.

شهردار ونکوور کانادا به کودکان ۶ تا ۱۳ سال که در پارک‏ها درختان میوه کاشته‏اند و زنبور عسل پرورش داده‏اند جایزه می‏دهد.

 

[۱] – http: //neighborhoodfruit.com

[۲] – Map of Fruit Trees on Vancouver’s Streets

[۳] – http://vancouver.ca/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سه =

دکمه بازگشت به بالا