زیان غیرمثمر برای انسان و دام

غیرمثمر باعث کم شدن احساس مسئولیت مردم

درختان غیرمثمر باعث کم شدن احساس مسئولیت مردم شده اند . با کاشت درختان و گیاهان بی ثمر، مردم به آبیاری و کاشت و نگهداری بیشتر، رغبت نشان نمی‏ دهند.

با وجود تابلوهای «ورود به چمن ممنوع»یا کشیدن حصار به دور آن‏ها و گذاشتن مأمور امر عادی شده‏ است؛ این‏که نشستن در مکان مرطوب و نمناک برای سلامتی انسان مضر است و باعث ناراحتی و درد مفاصل و درد پا می‏شود .

یکی از مشکلات فوتبال امروز، حساسیت بازیکنان به چمن است، از همین رو در بسیاری از میادین ورزشی از چمن مصنوعی استفاده می‏شود.

افرادی که قصد نشستن در پارک‌ها را دارند اگر زیر انداز داشته باشند تمایلی به نشستن روی چمن ندارند و معمولا روی زیر اندازهای خود می‏ نشینند و مردم برای نگهداری چمن هیچ دقتی ندارند.

با توجه به کمبود آب و آب دوست بودن چمن و هزینه زیادِ بذرِ چمن و نگهداری پر هزینه و نیز از بین بردن خاک حاصل خیز، واقعا بسیار دور از انصاف است هزینه فراوانی برای تولید چمن به بیت المال تحمیل شود و مردم روی آن بنشینند و راه بروند و چمنی که با این هزینه گزاف تهیه شده خراب شود.

در مورد درختان بی ثمر نیز همین امر مشهود است.

گاهی مردم درختان روبه روی مغازه‌های خود را قطع می‏کنند و یا باعث شکستن آن‏ها می‏شوند.

در صورت کاشت درختان و گیاهان ‌باثمر مردم به خاطر محصول و نیز زیبایی بیشتر و نیز آموزه‌های دینی در حفظ درختان ‌باثمر بیشتر توجه نشان خواهند داد؛

به عنوان مثال وقتی شهرداری شیراز استفاده از بهار نارنج‌ها و نارنج‌های موزه‌ها و خیابان‏های شیراز را به بخش خصوصی اجاره می‏دهد برنده مزایده، خود در حفظ درختان کوشا خواهد بود .

ودولت به‌جای هزینه و پاداش دادن به برندگان مناقصه و شرکت‌های فضای سبز می‏تواند با مزایده فضاهای سبز را به اجاره بدهد و بدون پرداخت پول حتی با پول دریافت نماید و درختان فضاهای سبز را بهتر نگهداری نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− هفت = یک

دکمه بازگشت به بالا