1- درختان قرآنیاجرای باغ قرآنیاقتصاد مقاوم تر، محیط سالم تردرختان مثمر

درختان مثمر در خیابان‌های طبس

امام جمعه طبس گفت: لزوم کاشت درختان مثمر در خیابان‌های طبس

امام جمعه طبس در همایش اقتصاد مقاومتی تأکید کرد؛

لزوم کاشت درختان مثمر در خیابان‌های طبس

سیدابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس
گلشن: امام جمعه طبس گفت: بارها تذکر داده‌ام که متأسفانه در حاشیه‌ی خیابان‌های طبس درختان بی‌ثمر کاشته می‌شود که هم به آب و نیروی انسانی نیاز دارد و هم شاخه‌های آن با کمترین وزش باد می‌شکند و چنانچه درختان مثمر مانند خرما و مرکبات کاشته شود، قطعاً موجب تولید و درآمدزایی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلشن، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم طی سخنانی در همایش اقتصاد مقاومتی که به‌مناسبت هفته بسیج در محل ناحیه مقاومت بسیج طبس برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم خوداتکایی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: استقلال کشور تنها در صورتی محقق می‌شود که از نظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و… نیاز به دیگران نداشته باشیم.

وی ادامه داد: مستحب است که هر کس در منزلش مرغ یا گوسفند داشته باشد و این کار برکت می‌آورد که همین تولیدهای کوچک خانگی در گذشته فرهنگ بوده اما متأسفانه امروز حتی در روستاها از بین رفته است که باید احیا شود.

امام جمعه طبس بیان کرد: من چندین سال است که گوشت، تخم‌مرغ، کشک، کره و روغن نمی‌خرم و همه را در خانه روستایی خود در دشتغران تولید می‌کنیم و به همین روش برای تعدادی هم ایجاد اشتغال شده است.

وی افزود: ساختمان بسیاری از ادارات بزرگ است و می‌تواند از بخشی از آن برای تولید استفاده و این کار الگو شود.

مهاجریان‌مقدم تصریح کرد: من بارها به شهردار و اعضای شورای شهر طبس تذکر داده‌ام که متأسفانه در حاشیه‌ی خیابان‌های این شهر درختان بی‌ثمر کاشته می‌شود که هم آب نیاز دارد و هم نیروی انسانی و علاوه بر این‌که نتیجه و ثمری ندارد، با کمترین وزش باد، شاخه‌های آن می‌شکند.

وی افزود: اگر در همین خیابان‌ها درختانی که در طبس مثمر است مثل خرما یا مرکبات کاشته شود، موجب تولید و درآمدزایی است.

امام جمعه طبس همچنین درباره احیای صنایع دستی در طبس گفت: امروز تولید صنایع دستی و سنتی در طبس کم‌رنگ شده که در صورت احیا، اشتغال‌زایی و درآمدزایی به همراه دارد و مواد اولیه آن هم فراوان و ارزان، و بازار فروش آن نیز مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته اقتصادی مانند چین، بر روی صنایع دستی خود تمرکز کرده و برای کم‌ارزش‌ترین محصولات خود ارزش قایل شدند، اما متأسفانه ما به این‌ها توجه نداریم.

مهاجریان مقدم اضافه کرد: باید به تولید و کشاورزی بیشتر توجه شود چرا که اساس اقتصاد کشور کشاورزی و دامداری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سی پنج − بیست هفت =

دکمه بازگشت به بالا