زیان غیرمثمر برای انسان و دام

درختان غیرمثمر و حسّ افسردگی و خودکشی

رابطه معناداری بین درختان غیرمثمر و حسّ افسردگی و خودکشی وجود دارد. در نظر خواهی‌های غیر رسمی که از مردم شده است کمتر کسی معتقد است که با دیدن کاج شاداب می‏شود بلکه اغلب اظهار کرده‏ اند با دیدن کاج اندوهگین می‏ شوند و یا این که گفته می‏شود که در کودکی ازعبور از جاهایی که کاج فراوان داشته می‏ ترسیدندو یا می‏ گویند، کاج درختان مرده‌ه است و یا این‏که کاج‌ها باعث توهم و ناراحتی در آنان می‏شود.

در کشور ژاپن در منطقه اوکیگاهارا دریایی درختانی ازکاج وجود دارد. جنگلی است به وسعت ۳۵ کیلومتر در شمال غربی کوه فوجی در جزیره هونشو که به سبب تراکم بیش از حد درختان و عدم وزش باد و نبود حیات وحش، جنگل به سکوتی مرگبار تبدیل شده است.

این جنگل که ارتباط تاریخی با شیاطین و ارواح خبیثه در افسانه‌های ژاپن دارد، مکان شناخته شده‏ای برای خودکشی است و با وجود این‏که تابلوهایی به زبان ژاپنی، انگلیسی و مصری در آن نصب شده تا هشداری باشد برای مردم که درتصمیم خود تجدید نظر کنند، به طور متوسط سالانه سی نفر در این جنگل دست به خودکشی می‏ دهند. این مکان بعد از پل معروف «گلدن گریت بریج»، مقام دوم را در خودکشی در جهان دارد.

 

عکس از شبکه جهانی، تابلوهایی با این عناوین به درختان داخل جنگل نصب شد است، «لطفا تجدید نظر کنید»، «لطفا قبل از این‏که تصمیم به مردن بگیرید با پلیس مشورت کنید».

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست یک − = دوازده

دکمه بازگشت به بالا