زیان غیرمثمر برای انسان و دام

جانداران از درختان بی ثمر فراری‏ اند

جانداران از درختان بی ثمر فراری‏ اند ، و تمایلی به خوردن میوها و دانه‌های آن‌ها ندارند؛ بنابراین با کم شدن غذا و از دست دادن زیست گاه، حیات وحش نابود می‏ شود و خرگوش و آهو کم می ‏شود در نتیجه، شیر و ببر و پلنگ غذایی برای خوردن نخواهند یافت و ناچار می‏شویم از کشور روسیه ببر بخریم!

فراری بودن پرندگان و عدم تمایل آن‏ها برای آشیانه سازی بر سر درختانی مانند کاج می‏تواند حاکی از این واقعیت باشد که این درختان انرژی منفی و یا مواد منفی از خود متصاعد می ‏کنند که باعث ضرر به انسان و حیوان می‏ شود.

درختان بی ثمر، مخصوصا کاج‌ها نه تنها باعث ایجاد نشاط و شادابی نمی‏ شوند بلکه چون شکوفه ای ندارند و میوه‌های رنگارنگی بر شاخه‌هایشان آویزان نیست و بلبلان و چکاوکان بر روی آنان آواز نمی‏ خوانند و زنبوران عسل برگرداگرد آنان وز وزکنان به پرواز در نمی ‏آیند و پروانه‏ ها بال‌های رنگارگ خود را به نمایش نمی‏ گذارند باعث فراری شدن حیوانات می‏شوند.

در حقیقت، درختان و گیاهان ‌باثمر در دوران گرده افشانی، شهد و عطر و گلبرگ می‏ سازند که برای گیاه اندام اضافی به شمار می رود و با عطر و گلبرگ‌های رنگین و زیبا به حشراتی مانند زنبور عسل و پروانه پیام می‏ دهند که بیایند از شهد شیرین استفاده کنند و در مقابل گرده افشانی آن‌ها را به عهده گیرند .

گرده افشانی درختان غیرمثمر

اما درختان و گیاهان بی ثمر در مرحله گرده افشانی به هیچ موجود زنده ای نیاز ندارند هم‏چنین در مرحله میوه‏ دهی،محصولات خوشمزه و گوشت آلود و عطر و طعم و اسانس میوه‌ها برای گیاهان و درختان ‌باثمر اندام اضافی است و گیاه با عطر و طعم و رنگ به موجودات زنده ای مانند انسان و پرندگان و سایر جانداران پیام می‏دهد بیایید از میوه‌های خوشمزه من استفاده کنید و در مقابل، هسته‌ها و دانه‌ها و بذر مرا پراکنده کنید.

درختی هم در عالم وجود دارد که تکثیرش وابسته به عقل انسان است. و آن نخل است که باید از پایه نر گرده‌ها روی پایه ماده قرار گیرد.
خلاصه آن‏که موجودات زنده از درختان و گیاهان ‌باثمر شاداب و غم و اندوه شان بر طرف شود و برعکس با مشاهده درختان و گیاهان بی ثمر شاداب نمی‏شوند بلکه اندوهگین و افسرده می‏شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− دو = دو

دکمه بازگشت به بالا