اجرای باغ قرآنیباغ باران

رین گاردن یا باغ باران؛ روشی بسیار ساده جهت استفاده از آب باران

رین گاردن یا باغ باران؛ روشی بسیار ساده جهت استفاده از آب باران

در کشور ما از #آب_باران، این نعمت خدادادی به صورت صحیح استفاده نمی شود و میزان زیادی از آب باران به خصوص در شهرها بر روی سطح خیابان‌ها و حتی بر روی موزاییک‌های حیاط منازل باقی مانده و در اثر حرارت خورشید بخار شده و از دسترس خارج می شود. رین گاردن یا باغ باران؛ روشی بسیار ساده جهت استفاده از آب باران ، در این روش آب باران وارد زمین شده و بوسیله گیاهان مصرف می شود

حال با توجه به کاهش سطح آب زیر زمینی و وجود بارندگی های مناسب در برخی از مناطق کشور، هنوز شیوه های بهره برداری بهتر از آب باران نادیده گرفته می شود؛ در حالی که در کشورهای دیگر حتی برای آبی که از سطح بام و شیروانی‌های منازل سرازیر می شود برنامه ریزی وجود دارد.

اصطلاح رین گاردن

اصطلاح رین گاردن محدوده وسیعی را در بر می گیرد اما بطور کل این روش یک مداخله کننده ساده برای هدر روی رواناب‌های سطحی می‌باشد در این روش آب باران وارد زمین شده و بوسیله گیاهان مصرف می شود و از تبخیر و تعرق ممانعت می شود رین گاردن عموما کلیه آبی که به آن وارد می شود را تا جایی که امکان دارد جذب می کند اما ممکن است در بارندگی‌های سنگین رواناب‌های به باغچه دیگر یا به زهکشی دیگر هدایت می شود.

این یک سیستم ضروری جهت بهینه کردن مصرف آب حاصل از بارندگی‌های سطحی شهر و تصفیه آب جهت وارد شدن به سفره آب زیرزمینی و پر شدن سفره های زیرزمینی می‌باشد. شناخت سیستم رین گاردن و استفاده از آن در منازل شهری و فضای سبز و معابر موجب هدایت آب شده و از #سیلاب و جاری شدن آب در معابر جلوگیری می کند.

رین گاردن یک فضای گودال مانند ساده در حیاط خانه است که در آن گیاهان بومی یا چمنزار و گلهای وحشی مناطق مرطوب کاشته می شود. این گونه باغ‌ها برای جمع آوری آب‌های سطحی ناشی از بارش باران روی بام‌ها یا روی زمین و امثال آن طراحی می شوند.

رین گاردن باعث استفاده مناسب از منابع طبیعی آبهای سطحی که امروزه به عنوان گران‌بهاترین منابع مورد توجه هستند، می شود.

#آبخیزداری
#بحران_مدیریت_آب
#مدیریت_سیلاب
#آب_هست_اما_ول_است

@masaf_food

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفتاد چهار − هفتاد سه =

دکمه بازگشت به بالا