1- درختان قرآنیاجرای باغ قرآنیدرختان مثمرمیوه در خیابان های ایران

درختان میوه به‌جای درختان اوکالیپتوس در پلدختر

۳ -۶-۵- درختان میوه به‌جای درختان اوکالیپتوس در پلدختر

شهرداری پلدختر به‌جای درختان قطع شده اوکالیپتوس در خیابان‌های شهر درخت میوه کاشت.

شهردار پلدختر امروز در گفت ‌و گو با خبرنگار فارس این شهر با بیان این‏که شهرداری پلدختر در یک سال گذشته کاشت نهال‌های میوه را در سطح شهر آغاز کرده است، گفت: شهرداری پلدختر تعداد سیصد نهال درخت انجیر، سیصد نهال انجیر بنگال را خریداری نموده و ظرف چند روز آینده در سطح شهر خواهد کاشت.

محمد نصیری شرفی افزود: درخت اوکالیپتوس در برابر سرما مقاومت ندارد و اگر مدت طولانی در سرمای کمتر از صفر درجه بماند شاخه‌های آن شکسته شده و ممکن است، خسارات مالی و جانی به شهروندان وارد کند، از این‌رو با درخواست شهروندان شهرداری اقدام به قطع این درختان در پلدختر کرده است. شهردار پلدختر همچنین یکی دیگر از معایب درخت اوکالیپتوس را ریختن برگ‌های آن در سطح خیابان دانست و تصریح کرد: هر روز کارگران شهرداری باید وقت زیادی را صرف تمیز کردن و جمع‌آوری این برگ‌ها کنند. وی از زیباسازی و نماکاری ساختمان شهرداری پلدختر با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: شهرداری پلدختر برنامه‌های متنوعی را برای آبادانی شهر دارد.

۳ -۶-۶- پارک قرآنی در خمین

رئیس شورای اسلامی شهر خمین گفت: طرح مطالعاتی احداث پارک قرآنی مثمر به پایان رسیده و حدود یک ماه دیگر در قالب کتابچه به شهرداری‌ها و شورای شهر سراسر کشور ارسال می‏شود. ساداتی گفت: برای بهره مندی هر چه بیشتر مردم از فضای پارکی، بوستانی و استفاده معنوی و دینی از این گونه اماکن در شهر، بوستانی با مشخصاتی ویژه احداث خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات این پارک افزود: یکی از ویژگی‌های این پارک این است که نوجوانان و جوانان با ورود به آن علاوه بر بهره مندی جسمی و روحی بر باور‌ها، رفتار‌های دینی و معنویشان نیز افزوده می‏شود.

ساداتی اضافه کرد: درختان، گیاهان، گل‌ها و حتی درختان میوه این پارک برگرفته از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت^ است و ساختمان آن نیز مطابق اصول معماری اسلامی باید دارای روح اثرگذار باشد.

ساداتی خاطرنشان کرد: در این پارک فضاهایی برگرفته از قصه‌های تاریخی قرآن مانند قصه اصحاب کهف، کشتی نوح، یونس پیامبر، کودکی موسی و غیره ایجاد می‏شود.

وی تصریح کرد: وسایل و امکانات تفریحی و رفاهی این پارک باید دارای پیام‌های فرهنگی و قرآنی باشد و پیام‌های زندگی قرآنی به نحوی مستقیم و غیر مستقیم به صورت بسیار زیبا در فضای پارک دایر می‏شود.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ هشت = چهارده

دکمه بازگشت به بالا