درختان و گیاهان غیرمثمر

ستوده شدن درختان غیر مثمر در کتاب مقدس

ستوده شدن درختان غیر مثمر در کتاب مقدس ، همان‌طور که بارها گفتیم در آموزه‌های دینی درختان میوه و گیاهان مزورعی خوراکی و دارویی و مرتعی ستوده شده است و در مقابل، از درختان بی‏ثمر تعریف نشده که هیچ بلکه به طور ضمنی مذمت شده است.

اما در کتاب مقدس قسمت عهد عتیق (تورات) تعریف زیادی از درختان بی‏ثمری مانند کاج، سرو، اقاقیا، چنار و نارون و شمشاد شده است

۲-۴-۴-۱- به نظر تورات درختان کاشته شده در بیابان‏ها بیشتر بی‏ثمرند

در تورات که تحریف شدنش مسلم است درختانی که هم اکنون در فضای سبز دنیا زیاد کاشته می‏ شود اسم برده شده است تا جایی که کاشت و گسترش آن در بیابان تأکید می‏ شود بر خلاف قرآن کریم که از هیچ درخت بی‏ثمری در بهشت و در دنیا یاد نمی‏کند .

در این متن می بینیم فقط نام درخت زیتون و درختچه مورد نام برده شده است.

در زیر سه ترجمه انگلیسی عهد قدیم سفر اشعیا فصل ۴۱ شمراه ۱۹ و ۲۰ گویای این حقیقت است

AmericanStandardVersion
I will put in the wilderness the cedar, the acacia, and the myrtle, and the oil-tree; I will set in the desert the fir-tree, the pine, and the box-tree together:

Bible in Basic English
I will put in the waste land the cedar, the acacia, the myrtle, and the olive-tree; and in the lowland will be planted the fir-tree, the plane, and the cypress together:
Isaiah 41:19 CEB

Common English Bible
I will plant in the desert cedar, acacia, myrtle, and olive trees; I will put in the wilderness cypress, elm, and pine as well,

ترجمه فارسی کتاب مقدس موسوم به ترجمه تفسیری کتاب مقدس، عهدقدیم، باب اشعیا فصل ۴۱ شماره ۱۹ و ۲۰
۱۹ كاری‌ می‌كنم‌ كه‌ در زمین‌ بایر، درخت‌ سرو آزاد و آس‌ و زیتون‌ و شمشاد و صنوبر و كاج‌ بروید.

۲۰ هركس‌ این‌ را ببیند و در آن‌ تفكر كند خواهد فهمید كه‌ من‌ خداوند، خدای‌ مقدس‌ اسرائیل‌ این‌ كار را كرده‌ام‌.

۲-۴-۴-۲- فراوانی نام برده شدن درختان غیر مثمر در عهد عتیق

پس در تورات از کاشت سرو، اقاقیا، سنبه، صنوبر،شاه درخت، کاج، درخت و جعبه (شمشاد)، چنار (هواپیما)،نارون حمایت می‏شود.
در عهد قدیم (تورات) ۶۹ بار سرو یا همان کاج لبنان، ۸ بار کاج، ۳۴ بار اقاقیا، ۹ بار چنار، ۳ بار شمشاد، ۱۴ بار صنوبر یاد شده است..

۲-۴-۴-۳- ساخته شدن هیکل سلیمان با چوب کاج لبنانی

ساخته شدن معبد بزرگ یا «هیکل سلیمان» با درختان کاج یا سرو لبنان هم می‏تواند انگیزه ای بسیار قوی برای صهیونیست‏ها باشد که باعث گسترش مخروطیانی مانند کاج در سراسر جهان شده باشند.

افسانه دروغین «هیکل سلیمان» به‌جای مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان و مکان مقدسی که در معراج پیامبر گرامی اسلام(ص) را از مسجد اقصی به آسمان‏ها و نزد سدرة المنتهی برد.

هیکل سلیمان داستان غم انگیزی است که باعث حذف کشور فلسطین و پیدایش رژیم جعلی اسرائیل و باعث کشته و آواره شدن میلیون‏ها فلسطینی شده است.

در کتاب مقدس، قسمت عهد قدیم فراوان به ساخته شدن هیکل سلیمان با چوب کاج لبنانی اشاره شده است، همان درختی که نام عربی آن «شجرة الأرز» یا «شجرة القطران» است و نام علمی آن «Cedrus libani» است و ادعا می‏شود سدر قرآنی همان است
طبیعی است که اسرائیل و آمریکا و صهیونیست‏ها به گسترش کاشت درخت کاج و سایر مخروطیان بپردازند و از درخت سدر (کنُار) و سایر درختان قرآنی و میوه متنفر باشند.

۲-۴-۴-۳- ساخته شدن تابوت عهد با چوب اقاقیا

در تورات در موارد زیادی اشاره به ساخته شدن تابوت عهد با درخت اقاقیا شده است. جالب است درخت اقاقیا، مظهر شیطان پرستی و نماد ماسون‏ها هم هست و در افسانه «اسیس» و «ازیریس» در پیدایش نماد آبلیسک هم ارتباط دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نود هفت − = نود چهار

دکمه بازگشت به بالا